Mums!

Jag läser flera stickbloggar varje dag, och nu har jag insett att varje seriös stickerska måste ha minst ett större projekt. Jag är mer en sticka en grej, sticka en annan grej-tjej. Men nu har jag börjat ordna till mig. Jag håller på med min halsduk i Kaunigarnet, Marssockarna med dominorutor. Och så hittade jag det här mönstret på en dominostickad kofta. Mums mums. Jag tänkte strunta i hela koftgrejen och göra tröja istället. Det är så fult när magen sticker ut mellan knapparna när man suttit ner några gånger. Så igår efter jobbet bar det av till 2Knit och där inhandlades Muskatgarn från Garnstudio i havsgrönt, petrol, cerise och stålgrått. Nu ska det bli tröja av! Jag gillar att det är bomullsgarn och jag gillar ännu mer att det blir liksom "nätstruktur" när man stickar med det. Nu är det bara att hoppas på att det blir riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0