Just det ja!

Jag har lagt min tröja lite på is, känns jättekonstigt att sticka tjocka saker när det är 20 grader ute. Så kom jag på att en av killarna här på jobbet har Kotte på G nu i början på juni, och då måste jag ju bara sticka en liten sporttröja! Jag stickar den i Alpaca, mellangrå basfärg och mörklila detaljer och ärmar tänkte jag. Alldeles mjukt blir det, och sådär tunt. Mums! Om jag är snabb blir det en liten matchande hjälmmössa också. Men det får bli om jag hinner. Sen.

Så var jag på Myrins också för att köpa sidenband till mamma. Så klart dom hade det! Så snart är mammas sjal helt färdig. Tror jag måste skölja upp den med lite sköljmedel eller nåt, för silkegarn luktar verkligen inte jordgubbstårta...
Men så hittade jag en stuvlåda också. Så kidsen ska få tetranecessärer. Hittade ett ganska grovt bomullstyg i vitt med rosa och blå blommor på, och så nån sorts prasseltyg, vet inte om det är vattenbeständigt, men det kändes så, i blått till foder. Så det blir en med lila dragkedja och en med rosa. Hoppas jag hinner med dom innan vi åker på semester till Holland nu i juni.

Det har jag glömt att skriva om! Den fjärde juni åker vi till Holland, närmare bestämt Zoutelande, och hälsar på oma och opa! Det är alltså kidsens mormor och morfar, men för enkelhetens skull, och för att vi faktiskt hör till samma familj, så kallar vi dom också oma och opa (mor/farmor och mor/farfar i Holland). Det ska bli jätteroligt. Jag har aldrig varit där, fast elaka styvmor har varit vår familj i typ 10 ÅR och lite till. Skäms på mig.

Kommentarer
Postat av: Storjägarn´

sju,fjorton,tjugoett.... phu :-)

2008-05-27 @ 09:07:08
URL: http://bortaboijn.blogg.se/
Postat av: Annela

Nej, då missade jag dig igen!! Scheisse!

2008-05-28 @ 23:53:09
URL: http://www.annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0