crosskitchen

idag har jag tok-crosskitchenat! Igår satte jag en injeerasmet, och idag på orienthuset köpte jag ryggbiff och torkad koriander. Kokade lite bulgur med koriander, vitlök, lite gul lök och salt. När det kokat klart fick det gotta sig med en liten klick ghee en stund. Skar en skiva ryggbiff i tärningar. Mjukstekte finfinhackad lök med lite koriander i pulverform, lite mer vitlök, torkad chili och sånt i en lite större klick ghee. På med köttärningarna och bara vispa runt ett par gånger, det ska bara vara superlättstekt. Upp på injeera och ät. Nu spricker jag snart, det blev grymmegott. jag är bäst!! Så, idag har jag crossat östafrikanskt (injeera) med mellanöstern (bulgur) och jag vet inte vart torkad chili kommer ifrån, men det är inte sverige :)

Kommentarer
Postat av: Da Möm

Vad är den där gula burken för nåt?

2008-11-15 @ 21:27:38
Postat av: mia

Ja, och vad är injeera för något? Låter spännande...

2008-11-16 @ 18:16:29
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0