Frukostdags!

Detta är min frukost.



Det är kaffe i komuggen och chokladmodifast i glaset. Visst ser det inspirerande ut? Idag var jag extra hungrig, så jag blandade min modifast med en halv deciliter extra vatten. Blir man inte lite mättare då? Nej, jag ska inte gnälla, det funkar faktiskt jättebra. Brukar äta frukt (alla som känner mig vet hur otroliga ord det är från min mun) nån gång under förmiddan om jag hinner bli hungrig innan lunch.

Igår kväll fick jag se lilla gudbarnet på dvd igen. Lilla gudbarnet är alldeles perfekt!

Stickade några varv till på Laminarian, och förresten, hur många tror att jag lät bli att köpa två hekto ViKanGarn till från Fröken Garn när jag förstod att det fanns kvar av "min" färg??  Jag mailade henne och frågade om mitt garn, och fick då till svar att hon minsann hade koll på mig :) Det var himla roligt, jag blev jätteglad!
Jag gillar min Laminaria, det är roliga varv att sticka, det är lätt att komma ihåg mönstret, behöver bara titta en gång varje varv, och det är ganska sköna raksträckor med bara aviga... Jag har inte ens behövt stickmarkörer för spetsmönstret. Kan stolt säga att än så länge finns inga fel!

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Om du går in på jul på liseberg.. rakt framtills du kommer till lisebergsbanan/tågets hus, tittar till vänster och går in mellan kiosk och bankomater, där det brukar vara spelhus annars.. har wettergrens bokrea och säljer mycket kul och billigt.. och bl.a små kylskåpsmagneter med olika figurer, bl.a kossor:)

2008-12-01 @ 07:34:00
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0