Making perfect



Här sys bokstäverna fast mot krokidilen, de första stygnen som gjordes efter jag vet inte hur många timmars skärande, designande, tänkande och limmande



Innan vi limmade på sista krokodilen på baksidan signerade vi vårt verk. Här började det kännas att vi närmade oss finalen!



Den mörka sömmen är en blindsöm, flärpen är ihålig i den änden för att stroppen som sitter i spännet sen ska kunna gömmas (kolla bilden under). Design design. Nu är fodret pålimmat och sidorna ska börja sys. Spännande!



Tillåmed så här nära ser mina sömmar snygga ut.



De här sömmarna för att sy fast "hålet" höll på att göra mig gråhårig. Krokodil är halt!

Kommentarer
Postat av: Annela

Jag är sååå impad. Vad snyggt det blir. Men var finns alla dessa eminenta maskiner?

2008-09-26 @ 11:10:58
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Bror Bäver

Den enda eminenta maskinen vi har använt är en symaskin. Resten är gjort med en kniv och en linjal! High fajv syrran!

2008-09-26 @ 11:35:54
Postat av: MikaelaM

FRäckt :D

2008-09-26 @ 11:39:48
URL: http://mikkaelo.blogg.se/
Postat av: Da Möm

Stolllllt!!!! Jag vet ju vad ni har för kapacitet - och blir grymmmt imponerad! Härligt när ni skapar tillsammans och är såå nöjda. Jag blir rörd... Glädje med er!

2008-09-26 @ 16:18:09
Postat av: Annela

Men har ni sytt med en vanligt symaskin? Det måste vara en maskin som heter Duga. Jag har sytt i krokodil och jag slet mitt hår innan jag blev nöjd.

Ni kan ju sy och sälja till varenda gitarrist!

Bra jobbat!!

2008-09-26 @ 19:17:48
URL: http://www.annelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0