Sol gör ingenting för karaktären

Som alla vet älskar jag solen nåt helt vansinnigt. Men solen gör verkligen ingenting för karaktären. Det enda jag vill göra är att sticka näsan i solen och dricka kalla öl. Jag vill inte diska, inte sitta inne, inte städa, inte tvätta, inte jobba. Baaara ha det skönt. Så det är vad jag gjort hela helgen.

I fredags var det grillkväll med grannskapet. Smått stressad eftermiddag övergick till helskön kväll med mängder av mat och flera kalla, klirrande och skummande flaskor. I lördags åkte jag och sällskapet till pseudo-fucking Åmål (Trollhättan) och hälsade på hans nyfunna storasyster. Köra bil vill jag också göra när solen lyser. Vi åkte bil med nedvevade rutor och Julio Iglesias. Då är det banne mig på väg att bli sommar! Det var också en helmysig kväll med tacos och trevlig sällskap.
Igår latade vi oss så vi nästan skämdes, surfade svåra ord på Wikipedia och kände oss jätteduktiga som lärde oss massa nya, svåra ord innan vi masade oss ner till affären och handlade frukost.

Lilla gudbarnet verkar inte så sugen på omvärlden än, trots att han gör det så besvärligt för sin mamma. Jag är så orolig för henne hela tiden, känns inte alls bra att hon inte mår som en prinsessa! Men tids nog bestämmer han väl sig för att komma, det är ju faktiskt två hela veckor kvar tills han är beräknad, så det kanske blir en födelsedagsbebis iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0