Det var fredag igår

Igår efter jobbet var pappa, elaka styvmor och kidsen och hälsade på och inspekterade nya lägenheten. Stora lillasyrran visade att när man är sex år är man minsann stor nog att bränga upp benet bakom huvudet. Jag får min fot till örat. Men sen gör det ont!
De hade med sig den raraste inflyttningspresenten som ska få flytta ut på balkongen så snart jag har ett bord som inte är så utsatt för väder och vind! Det är askfatet jag pratar om :)



Sen hörde en granntjej av sig och tyckte jag skulle följa med och kolla när broren trubadixade i Majorna. Lite tveksam var jag allt, dåligt med pengar och ingen skjuts hem. Men men, man kan inte tråka ihop bara för man inte vet hur kvällen kommer sluta! Så bar det av till granntjejens boyfriend för föröl, och sen slöt en galning till upp, och vi gick ner till krogen. Vi hade en jätterolig kväll! Att jag var så sugen på att gå ut och att dricka några kalla och lyssna på broren hade jag ingen aning om! Några andra kompisar till herrarna kom också förbi, och till min enorma glädje och tacksamhet körde en av dom! Så fröken fick öl, en rolig kväll, lyssna på broren, träffa massa roliga människor och skjuts hem :)

Idag har allt gått i ultrarapid, har inte kommit ur nattlinnet halv fyra på eftermiddan. Men jag har ätit lunch!



Nasi Goreng är Indonesiens gåva till omvärlden... så otroligt gott!



Här med de obligatoriska tillbehören ketjap manis och stekt äggvisp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0