Årets första FO!

Sådär, vad ska jag göra nu då? Eller jag vet vad jag ska göra. Men ändå. Det känns alltid lite tomt när nåt är klart, och vantar går ju fort som bara den nu när jag fått in snitsen :)
Idag är det rockpose som gäller!





Och man får bara titta på vantarna, inte eventuellt avskavt nagellack :)
Så måste jag ju visa hur ambitiös jag var idag! Bestämde att jag var jättesugen på broccolisoppa. Sagt och gjort. Två hela broccolisar gick åt, med stam och allt. Jag skar ner stora bitar och stammarna och rödlök, kokade med buljong, vatten och en klick créme fraiche. Sen hände det där som händer ytterst sällan. Jag mixade soppan (än så länge inget coolt), men sen silade jag den också. Är det inte vardagslyx så säg :) Blancherade snyggbitarna för sig och serverade med en bit nybakat. Happy lördagkväll!



Nu ska jag nog kvällskalasa på lite Tuckex och färskost...

Kommentarer
Postat av: Lillan

Halvvantarna ser supersköna ut :) och snygga oxå för den delen! Du har ju rätt, nu har jag gjort bort må-dåligt delen för detta år redan så nu kan jag få må bra resten av året!! :)

2009-01-11 @ 08:48:13
URL: http://lillansticks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0