Apfaktor vs sälfaktor

I lördags kväll ägnade jag och Herr Sheriff oss åt den mindre glamourösa uppgiften att tvätta. Att vi dessutom totalt glömt bort att gå till systemet både fredag och lördag gjorde inte tvättiden direkt roligare.
Men mina goda grannar förbarmade sig över törstiga tvättare, och där blev vi sittande halva natten. Det visade sig att herrn i det huset också hållit på med styrkelyft och sånt, precis som Herr Sheriff. Jättespännande att lyssna på vad de maxade i marklyft och bänk och allt vad det var. Sen pratade de om hur långa armar det hade, och Herr Sheriff hävdade att han hade en apfaktor på typ åtta centimeter. Öööh??? Jo, om man har längre mellan fingerspetsarna än man är lång så har man tydligen apfaktor. Har man hög apfaktor är man bra på marklyft men kass på bänkpress. Jag är typ fem centimeter kortare mellan fingerspetsarna än jag är lång. Är det sälfaktor då? Hur som helst borde det ge att jag är bra på bänkpress men kass på marklyft. Det återstår att se. Men jag är rätt stark i triceps, för jag har lika mycket vikt på stången i smalpress som bänkpress. Heja mig :)

Hela helgen har gått i sporttecknet, det var skrotgymmet i lördags och igår var vi funktionärer på Ymerspelen i friidrott hela dagen. Man tror inte att det är så jobbigt att föra protokoll, men jag var helt slut efter att ha stått och varit trevlig en hel dag! Det är ingen naturlig handling för mig kanske :) Idag skall jag ut och kasta slägga. Det ska bli roligt, det har inte blivit av på alldeles för länge. Jag fattar inte hur tiden kan fyllas så fort. Denna veckan är det midsommar, och sen är sommaren på väg mot sitt slut!

Det här är btw inlägg nummer 900. Helt sjukt :)

Kommentarer
Postat av: mia

Sälfaktor, hahahaha, du är rolig du! Jag tror att en virkad sjal i lingarn hade varit alldeles fenomenalt snygg. Jag hittade mönstret i Kreativ Stickning nr 5

2009-06-15 @ 18:46:55
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0