Belöning

Broren ifrågasatte min logik i att belöna mig själv med nåt roligt garn för att jag varit så duktig och inte gjort slut på så mycket pengar. Jag bara log :)
Så jag lämnade av broren hemma hos sig och passade på att gå in till mysiga Tummelisa och hälsa på innehavarinnan (sorry! jag är överkass på namn!!!) och alltid lika härliga Annela, som praktiserar där jättelänge till!
Men tidigare på dagen var jag inne på Snitsatstickats blogg och fick syn på vad hon hittat i nya Knitty. Den välbekanta känslan av förälskelse spred sig som en löpeld i kroppen. Det går liksom inte att hejda. Och efter Laminarian har det faktiskt känts lite tomt...



Toktunnt lingarn i en heeelt grym turkosgrön färg. Det går inte att få rätt med bara mobilkamera. Men tänk medelhavet i strålande sol! Mums! Så nu blir det en sommarsjal (för det blir väl inte sommar förrän i augusti?). Så när jag nystat närmare en kilometer garn och stickat jättelänge kommer det förhoppningsvis sluta i en Aeolian.

Kommentarer
Postat av: Annela

Den kommer att bli så fin, din sjal. Det var roligt att du kom in och pratade lite och så fick du det sista av det vackra lingarnet. Innehavarinnan heter Ann-Christin, om du undrar. Välkommen igen!

2009-03-14 @ 17:47:52
URL: http://annelas.blogspot.com
Postat av: Anna

Så snyggt med den sjalen i lin och vilken färg! Grymt snygg!

2009-03-15 @ 16:51:40
URL: http://www.stickfrossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0