Hej mamma!

När jag var ett vårtsvinsbarn flyttade jag och mamma till en trea i Lunden här i Göteborg. Ganska fin lägenhet, men i hallen (som btw var helt hjärndöd) låg en bajsbrun heltäckningsmatta.



Mamma känner du igen det här?

När jag var sådär tolv år var min högsta önskan i hela stora världen ett par 10-håls Dr Martens. Mamma ville inte att jag skulle se ut som en nynazist, så jag fick ett par lågskor. Men nästan lika glad för det var jag.
När jag blev stor tjej och fick mina egna pengar köpte jag mig ett par kängor, och idag är det tokslaskigt i Göteborg, och då åkte de fram! När jag skulle ta på mig skorna för att gå på lunch fick jag syn på scenariot ovan. Hur många gånger har inte min mamma gnällt över stora, blöta pölar med grus och gammal snö i den svinäckliga bruna heltäckningsmattan?? Jag skrattade iallafall gott, för nu är jag stor tjej och fattar preciis hur irriterad mamma måste varit på den där blivande tonåringen som aaaldrig ställde skorna på skostället som hade bricka under...

Kommentarer
Postat av: Lillan

Hahaha :) känner igen mig lite, för när jag träffade min mannen så fick jag ju en tonåring på köpet (hon var 15 när vi träffades). Det tog tre veckor, sen ringde jag upp min pappa och sa att helt plötsligt förstod jag varför han och mamma kunde gorma och vara så irriterade när jag var i tonåren. Pappa skrattade gott och tyckte att det var ootroligt roande att jag nu fick känna på själv hur det var :)

2009-03-14 @ 08:40:51
URL: http://lillansticks.blogspot.com
Postat av: Monica Hansen

Och nu är heltäckningsmattor mode och trend igen, men kallas för 'textilgolv'..

2009-03-14 @ 10:35:41
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Da Möm

Holy ballony... Det hade jag förträngt... Minns iaf när du ställde dina skor på fotobandet på Heathrow för att stålhättorna gjorde säkerhetskontrollen galen! Kan erkänna att det inte är mer än ca 4 år sedan jag själv provade ett par 10-håls i en skoaffär. Min bonussyrra har ett par!

2009-03-14 @ 20:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0