Oväntat slut på onsdag blev oväntad torsdag!

I onsdags var min plan att åka till Åbybadet, ta en skamlöst lång simtur och sen vara med på vattengympan och bli lite trött och tung i kroppen. Men sällskapet ville annorlunda, och vem kan stå emot ett erbjudande om en öl i metropolen Borås? ;)
Så tåget blev det, och hämtad på tåget blev jag! Sen bar det av till sällskapets kompis, som han har skrämt upp mig med jättelänge. Men där serverades ett par kalla, trevligt sällskap och så visade det sig dessutom att vi ylar hysteriskt till ungefär samma musik. Sen gick vi ut och åt middag allihop, och smart som jag är hade jag inte riktigt planerat för hur jag skulle komma hem från denna metropol, och jag hade verkligen ingen lust att dissa mitt trevliga sällskap.

Så då tyckte Herr Sheriff att jag skulle följa med på seriematch i Norrköping på torsdagen, och varför inte? Så jag fick sova i Herr Sheriffs smala säng i förorten till Borås, och sen upp tidigt som attan igår och sätta mig på en buss i flera timmar. Men det var världens skönaste dag! Sol precis hela dan, och det fläktade sådär helt lagom så man inte kände hur bra solen faktiskt tog.
Jag har aldrig trott om mig själv att jag varit nån sportmänniska, men det är faktiskt himla roligt att vara där! Och så är jag så otroligt fascinerad av alla engagerade människor. Vet ni hur många häckar som höjs och sänks mellan dam- och herrklasserna på en 100- eller 110meterssträcka?? Och den glada stämningen, alla pratar med alla, alla är på gott humör, och det delas glatt tips och tricks mellan lagen. Helt otroligt.
Men det var en lång dag, och vi var rätt möra när vi kom hem inatt. En hel dag med skräpmat, sol, sport och buss tog änna musten ur oss :)

Imorgon blir också roligt, vi ska ut och kasta lite slägga, och jag är helt vansinnigt sugen nu. Sist var jag ju så grymt arg och frustrerad, men nu har jag ju mina plåster som hjälper upp humöret! Sen på eftermiddagen ska vi ut med familjen, och det ska bli sååå roligt, har inte sett dom på alldeles för länge, en av damerna har jag faktiskt inte sett sen juni förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0